Pages

Jan 30, 2013

Arabesk:-)

 Fikret Kızılok'un arabesk analizi... Iyi dinlemeler...




Uyandım ki bir sabah olanlar olmuş 
Ekmeğimi aşımı yamyamlar yutmuş 
Tam oramın orası örümcek tutmuş 
Beni bu hale koyanın bir bildiği var 

Doğar doğmaz anamdan Orhan'ı gördüm 
Laf söyletmedim Ferdi'ye çok adam dövdüm 
İbo'nun uğruna kaç defa öldüm 
Beni bu hale koyanın bir bildiği var 

Tam anlarken gerçeği sansür koydular 
İşkence yok dediler üryan soydular 
Plastik bir cop ile beni oydular 

Çıksın seni bu hale koyanın canları çıksın 

Kurtaracak beni diye oyumu verdim 
Elimi uzattım kolumu verdim 
Bir baktım ki sonunda donumu verdim 
Beni bu hale koyanın bir bildiği var 

Ücretimi veznedar yavaştan saydı 
O sırada paranın sıfırı kaldı 
Çaresizdim yuvamı bankerler yaptı 
Beni bu hale koyanın bir bildiği var 

Tam anlarken gerçeği sansür koydular 
İşkence yok dediler üryan soydular 
Plastik bir cop ile beni oydular 

Çıksın seni bu hale koyanın canları çıksın 

Artık hayatım kumara, şansa kalmıştı 
Piyangoda milyarlar beni vurmazdı 
Kör olası kaderim on üç tutmazdı 
Beni bu hale koyanın bir bildiği var 

Anayasa dedikleri garip kitaptır 
Her on yılın sonunda halim haraptır 
Hükümetin darbesi bizde sevaptır 
Beni bu hale koyanın bir bildiği var 

Zülfü kara geçerken sen fakir kaldın 
Süleyman'ı uzaktan senden mi sandın 
Papatyalı zakkumda dermanı buldun 
En sonunda sen de arabesk oldun 

Çıksın seni bu hale koyanın canları çıksın

No comments: