Pages

Mar 30, 2012

Öğretmen, Yılmaz ÖZDİL'den

Sevmem kendilerini ama bu iyi olmuş. Yılmaz ÖZDİL'den


Çıkarın kâğıt kalemi. Sınav yapıcam.

* Coğrafya: Öğretmenlerin Hanya’yı Konya’yı gördüğü ülke hangisidir?
* Edebiyat: Failatün failatün failatün failün şeklinde... Yani, üç vurup bir sayılarak, aruz vezninde dövülen öğretmenlerin fail’i kimdir?
* Din kültürü: Allah yarattı demeden, Yaradan’a sığınıp sopalandıklarına göre, öğretmenlerin dini nedir?
* Tarih: Öğretmenlerin resmen haşat edildiği meydan savaşıyla, Mercidabık arasındaki benzerlikleri sıralayın.
* Matematik: Havuz problemi. Çembere alınıp, etrafları sarılarak, Güven Park’taki havuza atıla atıla kaç öğretmen sığar?
* Geometri: Kafasına tekme atılan öğretmen yamulup, sekiz olduysa... Neresine tekme atarsan kare olur?
* Türkçe: Ben böyle memleketin taa...... Cümlesindeki noktalı yerleri doldurunuz.
* Yabancı dil: Sayın Başbakanımız “bundan böyle hangi dilden anlıyorsanız, o dilden” dediğine göre... Laftan anlamadıkları için ağzı burnu kırılan öğretmenlerimiz, hangi dilden anlar?
* Kimya: Gözüne biber gazı sıkılan öğretmen, gözüne ne sıkarak acısını hafifletir? (Maaşıyla geçinemediği için pazarda limon satmak zorunda kalan öğretmenler kopya vermesin lütfen.)
* Biyoloji: Öğretmenin vurduğu yerde gül biterse, polisin vurduğu yerde ne biter?
* Fizik: Eşşek sudan gelinceye kadar dövülen öğretmen, 100 metreyi yerlerde 10 saniyede sürükleniyorsa... Tazyikli suyla yerlerde sürüklenen öğretmen, aynı mesafeyi kaç saniyede kateder?
* Beden: Panzer mi hızlıdır, Toma mı?
* Resim: Dayak yiye yiye suratının “şakülü kayan” öğretmen, Pablo Picasso’nun hangi tablosunu andırır?
* Müzik: Karakolda ayna var, ayna var, hicaz makamında... Öğretmenim canım benim, canım benim, ne makamındadır?
* Mantık: Hükümetimizin milli eğitim sloganı “oku, düşün, uygula, neticelendir”ken... Yani, başharfleri “odun”ken... Öğretmenlerimiz niye odun’la değil de, lastik cop’la dövülür?
* Yurttaşlık bilgisi: Evlatlarımızın geleceği için çırpınan öğretmenlerimizi öldüresiye döverlerken gıkınız çıkmıyorsa... Siz hangi yurdun yurttaşısınız?

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/20235035.asp

3 comments:

Ebru said...

Gün boyu bakamamıştım gazetelere ben de yarım saat önce gördüm.
Yapılacak yorum var mıdır bilmem de ciddi ciddi gidesim var buralardan. Çocuğumu da alıp (anamı da hatta)

Eleştirel Günlük said...

Giden biri olarak olarak ben ne diyecegimi de bilemiyorum. Sadece "Daha mutlu olmayacaksin ama! Hatta daha da mutsuz olmakta var hesapta" demekten baska. Bir de Kavafis hep bir hayalet gibi kulagina fisildiyacak "bu sehir ardindan gelecektir".

Ebru said...

evet değil mi ya aslında hep hep kulağımda,aklımda ama işte çözüm müdür demekten alamıyor insan kendini