Pages

Aug 13, 2011

Bir caz műziği gibi gelip geçmese de hűzűn!

“Hani bazen kimsenin sizi tanımadığı kentler özlersiniz ya” diye başlıyor Ebru sonra devam ediyor “anlıyorum ki onu istemek bile iyiye işaretmiş.” Durun şu műziğin sesini açayım sonuna kadar. Duyuyorum ama hissetmiyorum yeterince. Evet, ne diyordum? Çekip gitmeleri istemek, çekip gitmeleri őzlemek hem de nasıl iyiye işaretmiş. Bir an geliyor ve o hiç gitmediiniz şehirlere gidiyorsunuz ve bakıyorsunuz ki o da hiç farklı değilmiş. Mesele coğrafyada değil o halde. Mesele coğrafyada değil. Bizde ve bizi bizleştiren o koşullarda. Mesele o koşullardan edindiğiz bakış açılarınız ve varsayımlarınız aslında. Bana inanmıyorsanız Cavafy amcaya sorun. Nereye giderseniz gidin o şehir ardındızdan gelecektir diyecek size. “Ne yani o halde bu hayalleri de mi kurmayalım?” diye kizabilirsiniz bana. Isterseniz kızın ama işin aslı şu belki yanlış hayaller kuruyoruz. Belki hayal bile değil bunlar bizim kaçamaklarımız. Belki kacamaklarımızla hayallerimizi karıştırmışız birbirine. Işte onun için belki bir karabasana dőnűşműş dűşlerimiz. Ki “uzanıp da su içememek gibi” “adım atıp da yürüyememek” gibi hissediyoruz. Oysa ki biliyoruz “yamalı yerlerinden/kanıyor hayat/ tutunduğun yerlerinden / soluyor hayat”.Yanliş okumayın bunu da. Hayır solmuyor hayat tutunduğun yerlerinden soluk alıp veriyor. Yaşama tutunmak zorundayız. Yok başka çaremiz. Hem de bir caz műziği gibi gelip geçmese de hűzűn…

18 comments:

Tolga said...

Nere gitsen kendi kafani tasirsin, bulutlar farkliysa da o kentte, yine kendi kafanla bakarsin.

Gece samalamasi oldu, e burasi bir Amerika degil kardesim, bu vakitte ordaki gibi gunluk guneslik degil, gece gece ancak bu kadar sacmalanir... di mi..

merhaba baboli.

Eleştirel Günlük said...

Merhaba togliatti! Su "baboli" seslenisini ilk ve tek senden duyuyorum ve kulaga hos ve samimi geliyor...

Ebru said...

İyi ki gece değilmiş okuduğum zaman. Şimdi yaşama tutunmak için yaptığımız işlere boğulup herşeyi unuttuğumuz belki de unuttuğumuzu sandığımız saatler.
Moral buldum desem eksik kalır çünkü tanıyorum kendimi biri bir el uzatsa bileğini kavrayıp ayağa kalkacak kadar bağlıyım da yaşama olmuyor nedense şimdi, yapamadım...
Biliyorum yapacağım.

Ebru said...

Yanlış hayaller değil be EG. Hayal bile değil kimilerine göre sadece birazcık huzur birazcık bedensel rahatlık. Geçtim ruhsaldan inan ki.

Ebru said...

Gidemedim sayfandan:) Hayal bile değil cidden dediğin gibi hayal kurmayı bilmiyorum. (bu daha vahim benim açımdan)

Eleştirel Günlük said...

Ebru sonra bi ara yazacagim; tamam?

Ebru said...

Aslında ben de pek aklım başımda değilken yazdım (sanırım) :)
Tamamdır.

Eleştirel Günlük said...

Seninle uzun bir arkadasligimiz var. Sanki yillardir taniyorum seni. Sanki lisede ayni siralarda oturmusuz. Belki bundandir sende umutsuz dizeler gormek sasirtiyor beni. Animsar misin bi ara hani umutsuzluga dustugumuzde soyledigimiz turkuleri, siirleri, ozdeyisleri falan paylasmistik. Hala da paylasiyoruz onlari belki ayni baslik altinda olmasa da... Yasam kolay degil orasi dogru ama biz de kolay altedilirlerden degiliz. Degiliz degil mi? Kendine ve umutlarina iyi bak dostum. Kendine ve umutlarina...

Ebru said...

Değiliz hem de hiç değiliz. İyi ki varsın iyi ki.

seyyarat said...

Ooo toplanmışsınız. Ben iş yerinde Google Reader ile okuduğum için yorumları göremiyordum. Ebru'nun yazısını görünce meraklandım. Çeşitli internet yasaklarına rağmen buradayım, ona göre.

Naber?

Eleştirel Günlük said...

Wau=y Seyyarat, nerlerdeydin yahu.. Ama yorum olmayinca bag da iletisim de olmuyor. Sen birak su reader'i o zaman... Gordugun gibi memleketin hali gibi halimiz... Ama idare ediyoruz. Sen nasilsin? neler yaptin? Sagligin nasil?

Ebru said...

http://nehirida.blogspot.com/2011/08/eskici.html
Bu sana EG:))

Eleştirel Günlük said...

Ne iyi geldi bu turku. Cok tesekkurler...

Ebru said...

haydi dön artık ve yine yaz.

Eleştirel Günlük said...

:-)

Yahu bilgisayarim bozuldu :-( Yenisini alinca yazarim soz..

Unknown said...

hep uzaklardayım hayal kurmak zor gelıor bana hayaller gercek olmayınca
hep beklemekle gectı hayallerımın pesınden gıdemedım
belkı kadercı oldum

Emre said...

David Darling - Cycles

Ebru said...

Bilgisayar olayı çözümlenemedi sanırım bak ben dinlendim döndüm hatta yeniden yoruldum ama yoksun:)