Pages

Nov 12, 2010

Tanrı Baba

Tanrı Baba bir sabah uyanınca
Biz insanları düşündü nasılsa
Gitti pencereye "Kim bilir" dedi.
'Belki o gezegen yok oldu gitti"
Ama baktı uzakta, çok uzakta
Bir köşecikte fır fır dönüyor dünya.

"Şeytan canımı alsın " dedi Tanrı
'Alsın vallahi çocuklar
Bir şey anlıyorsam
Bu dünyalıların tutumlarından''

"Ey benim minnacık yaratıklarım
Ak ve Kara, donuk ve yanıklarım''
Dedi Tanrı, babacan haliyle.
"Sözde ben yönetiyor muşum sizi
Oysa görüyorsunuz,
Allah çok şükür,
Benim de sürüyle bakanlarım var"

"Şeytan canımı alsın " dedi Tanrı
Alsın vallahi,
Bu bakanlar ikişer, üçer
Atmazsam kapıdan dışarı.''

Boşuna mı şarap verdim,
Kızlar verdim size
Güzel güzel yaşayasınız diye
Nasıl olur da siz bana
'Orduların Tanrısı' dersiniz
Ne yüzle alıp adımı dilinize
Top atarsınız birbirinize... "

"Şeytan canımı alsın " dedi Tanrı
"Alsın vallahi çocuklar
Bir tek orduya kumanda ettiysem bugüne dek
Su süslü püslü zibidilerin
İşi ne yaldızlı tahtlar üstünde?
Nedir o kasilmalari, böbürlenmeleri?
Beslediginiz bu karınca beyleri
Sözde benden kutsal haklar almışlar
Benim inayetimle kral olmuşlar. "

"Şeytan canımı alsın " dedi Tanrı
"Alsın vallahi çocuklar "
Sizleri böyle kötü yönetenler
Geldiyse benden.
Bir de o kara bücürler var, benden geçinen
Burnum illallah dedi tütsülerinden
Yaşamayı oruca çevirmis bu softalar
Verdikleri parlak vaazlara gelinceee,

"Şeytan canımı alsın " dedi Tanrı
"Alsın vallahi
Birsey anlıyorsam bu heriflerin anlattıklarından''
"Artık bana kızmayın çocuklar
Sevişin, güle oynaya yaşayın
Sizi yakar makarım diye de korkmayın,
Kralına da, yobazına da basın kalayı!. .''
Ama keselim, Allahısmarladık
Jurnalciler duyarsa yandık.

"Şeytan canımı alsın " dedi Tanrı
"Alsın vallahi çocuklar
Bu yüzsüz herifleri
Sokarsam kapidan içeri
Kapıdan içeri kapıdan içeri...

Pierre Jean Beranger

10 comments:

endiseliperi said...

küçükken bir şiir defterim vardı, ondaydı bu şiir, ezbere bilirdim. ne tatlı bir şiir. bu beranger rahip demişti bana abim o zaman. öyle mi acaba, hiç bilmiyorum. öyleyse daha da güzel.

sevgiler.

zihni örer said...

kul allaha yalvarmış,
"ey büyük allahım, bana o büyük hazinenden rızık ver"

Allah cevap vermiş,

"eyy, sevgili kulum, senin gibi yalvaran o kadar zavallı varki bana, olsa canınınz sağolsun, gücüm yetse vermez miyim size tüm istediklewrinizi! siz bana yalvardıkça içim sızlıyor ama inanın ki elimden birşey gelmiyor, üzgünüm, oysa kendi aklınız benden daha büyük olmalı. olsaydı bana da gerek duymazdınız değil mi? benden dilenmezdiniz, çalışıp kazanırdınız, ya da birkaç uyanık bulup sırtına binerdiniz. elimden birşey gelseydi, umduğunuz kadar büyük ve güçlü olsaydım, bunlara seyirci kalır mıydım ben!

beni gözünüzde gönlünüzde fazla büyütmeyin olur mu ey aciz kullarım!" demiş.
(ben uydurdum)

Eleştirel Günlük said...

Per ben de cocukken ezberlemistim. Rahmi Saltuk bir kasetinde okurdu bunu... Beranger bilgi tanrisi Google ve Wiki'ye gore bir sarki sozu yazariymis...http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre-Jean_de_B%C3%A9ranger

Eleştirel Günlük said...

Zihni hocam evet gercekten tanri olsa dediginiz bir ahlak ve yurege sahip bir tanri olmasi gerekirdi...

zihni örer said...

"Köprü" şiiri ortak yapımımızı yeniden düzenledim. Yeniden youtobeye ekledim.

http://www.youtube.com/watch?v=dzR3Ewrs2WQ&feature=player_embedded

müziğin Giriş kısmındaki takıntıyı giderdim. ve biraz da resim genişlettim. Böyle benzer bir eleştiri gelmişti de ondan.
Bilginize sunulur Dost:)

Yeraltından Notlar (¡) said...

Güzel bir paylaşım gerçekten, saat şuan gecenin (pardon sabahın) 5'i bir solukta okudum, sağolasın..

Unknown said...

Zihni hocam cok daha iyi olmus. Ellerinize saglik. Ancak siir Nazim'in degil Hasan Huseyin'in...

Unknown said...

Halkin Gunlugu sen de sagol.

zihni örer said...

bu haftaki DALGINLIĞIM hayra alamet değil Yoldaş, özür ddilerim! düzeltiyorum hemen.

zihni örer said...

Yeni ve düzeltilmiş
KÖPRÜ