Pages

Jun 5, 2009

Gűnűműz Amerikan toplumundaki ögrencilerin yaşadıkları

Şu videoda gűnűműzdeki Amerikan ögrencilerinin sorunları, yaşamalarına yönelik söyledikleri, gözledikleri, ve algılamaları var. 200 öğrenci Google’in dokűmanlar programını kullanarak bir yazı űzerinde 367 defa değişiklik yaparak şu sonuçlara ulaşmış, bunları da hazırlamış ve kendi alışkanlıklarını ve yaşama tarzlarını yoklamışlar bu şekilde dile getirmişler . (. Ingilizce bilmeyen ya da Youtuba giremeyecek olanlar için aşağıya videodaki sıraya göre dilim döndűğűnce yazmaya çalıştım.)



  • Aldığım derslere göre sınıflarımın mevcut ögrenci sayısı ortalama 115
  • Ögretmenlerimin ancak %18i beni adımla biliyorlar.
  • Genelde verilen okumaların %49’unu okuyorum. Ve bu okumaların sadece %26sı benim yaşamımla doğrudan ilintili.
  • Kapağını bile açmayacağım yűzlerce dolarlık ders kitabı alıyorum.
  • Benim sıra arkadaşım dersin parasını ödedi ama hiç derse gelmiyor.
  • Bu yıl sadece 8 kitap okurken 2300 internet sayafası ve 1281 FaceBook profili okumuş olacağım
  • Bu sömestr dersler için 42 sayfa yazarken 500 sayfanın űzerinde email yazmış olacağım 
  • Gűnde 7 saat uyuyorum.
  • Her gece bir buçuk saat TV seyrediyorum
  • Gűnűműn űç buçuk saatini internette geçiriyorum.
  • Gűnde iki buçuk saat műzik dinliyorum
  • Iki saatimi cep telefonunda konuşarak geçiriyorum
  • 3 saatimi sınıfta geçiriyorum
  • Yemek için gűnde 2 saat harcıyorum
  • Hergűn 2 saat çalışıyorum
  • Gűnde 3 saat ders çalışıyorum
      ________________________________
         Bu toplam olarak gűnde 26.5 saat ediyor.

  • Ben bir çok işi aynı anda yapabilen biriyim. Öyle olmak zorundayım.
  • Okuldan mezun olduğumda hali hazırda 200.000 dolar borcum olmuş olacak.
  • Ben şanslı olanlardan biriyim. 
  • Dűnyada 1.000.000un űstűnde insan ancak gűnde 1 dolar kazanabiliyor.
  • Bu diz űstű bilgisayarın fiyatı dűnyadaki bir çok insanın yıllık maaşından fazla.
  • Mezun olduğumda bűyűk bir olasılıkla bugűn henűz ortada olmayan (adı sanı bilinmeyen) bir işim olacak.
  • Şu gördűgűnűz test cevabı kağıdını doldurmak beni hiç bir yere götűrmeyecek ya da problemlerle (diğerlerinin elinde şunlar yazılı: savaş, etnik çelişkiler, açlık, vb.) başedebilme yeteneği bana vermeyecek. 
  • Bu problemleri ben yaratmadım ama bunlar şimdi benim problemim.
Bazıları teknolojinin bizi kurtaracağını söyledi.
Bazıları sadece teknolojinin bizi kurtarabilceğini söyledi.

  • Derslerimin birçoğunu facebook aracılığıyla işliyorum. 
  • Derse diz űstűmű getiriyorum ama derste dersle ilgili şeyler űzerinde çalışmıyorum.

10 comments:

Ebru said...

Direk bu konuyla ilgili olmasa da eğitimle ilgili danışmak istediğim bir konu var ama yazmaya vakit bulamadım. Bu başlığa her baktığımda da aklımda.

Eleştirel Günlük said...

Emaille de yazabilirsin Ebru (Bu defa adini dogru yazdim de mi :-)

Ebru said...

Evet doğru oldu zaten yorumun başında yazıyor:)

Eleştirel Günlük said...

Ama digerlerinde de yaziyordu....

Ebru said...

Evet ben diğerlerinde de diyecektim unuttum:))

EKMEKÇİKIZ said...

Eleştirel Bey,
Sanırım, sadece ABD'de değil, globalleşmenin sonucu olarak, pek çok yerde böyle durum.
Tam da öyle; çocuklardan gözlediğime göre bizde de benzer sıkıntılar var.
Çok lazımdı, sanki!
:(

Eleştirel Günlük said...

Ekmekcikiz korkarim ki haklisiniz. Ogrenci tipi de degisiyor dogal olarak ogrenme bicmi de. Bakalim nasil bir paradigma cikaracak bu karsimiza? Kaygim hep yuzeyel ogrenen, sadece gorsel bellegi gelismis, analiz yetenegi dusuk bir ogenci tipi olacagina dair...

Allah sonumuzu hayir etsin diyecegim ama o da Microsoft'ta muhasebede calisiyormus :-)

Ali said...

benim okudugum universite geldi aklima. egitimin metalasmasinin, profesyonel kariyer yasamina bir basamak haline indirgenmesinin birincil ornegi idi. en azindan ogrenci kitlesi bana bu hissi verdi. isin trajik yonu, okul butun ulusal ve uluslararasi siralamalarda hep en ustlere oynuyordu.

bir de kariyer hayatina atilmak isteyen insanlarin ilim irfan yuvasi olmasi gereken yerlerde 4 sene gecirmesindeki mantik ne onu da hala cozemedim.

e.g. kendi gordugu gelecegi yazmis. ben de ona soyle bir ilave yapiyorum: gelecekte universiteler bankalarin yerini alacak, ogrenmek parasiz, egitim almak ise buyuk bir luks olacak.

Eleştirel Günlük said...

Sagol Ali. Universitelerin buyuk sirketlerin hizmetine sunulmasiyla beraber universitelerin fonksiyonu da degismeye basladi. Artik ulusal ve uluslararasi sirketlerin cikarina uygun "bilgi" uretme ve yayma islevi bir yanda, diger yandan egitmekten, arastirma yapmaktan ote "training" ve sertifika veren kurslara donustu-donusuyor...

En kotusu orgutlu bir caba ve kaynak yok bu gidise dur diyebilmek icin...

Anonymous said...

I agree with many points. But in some areas, I feel we need to be more aggressive. Just my opinion. Love ya. jasmine bridal Suit Louboutin Shoes Christian Louboutin Sandal Simple Wedding Dresses