Pages

Jul 23, 2008

Ben de Erkek Değilim!!!

Sesimi Sesinize Katiyorum! Sizlerle Birlikteyim.

7 comments:

Anonymous said...

ben de katiliyorum buna. bu kadar maco ve erkek egmen bir toplumda bunlari bagira bagira söyleyebilme cesaretine sahip olduklari icin kendilerine ekstra saygi duydum.

gerci beni umutsuzlandiran kadinlar var. toplumun kendilerine bictigi rolleri kabullenmis, ve daha da kötüsü erkeklerden de o rolleri oynamasini bekleyen.

erkeklerin bilinclenmesi yetmez, kadinlarin da bilinclenmesi lazim. domine edilmek her ne kadar kötü bir durumsa da bir bakima rahatliktir, insanin bilinci rahatlar, kararlari ve sorumluluklari kendisi yerine baskalari aliyor diye.

türk erkegi nasil vahsiliginden ve ilkelliginden siyrilmaliysa, türk kadini da kendisine empoze edilen bu uyusuklukltan silkinip uyanmali, ayaga kalkmali. benim korkum kadinlarin bu konuda yeterince istekli olmamalari, olanlarin ise bazen sadece özgürlüklerden faydalanip özgürlügün getirdigi sorumluluklari ve agirliklari tasimak istememeleri(ben özgür kadinim diye gecinip sonra zengin adamla evlenmek istiyorum diye hayaller kuran kadinlar biliyorum)

cüneyt uzunlar said...

Sanki -erkek değilmiş de- erkek olduğunu kanıtlamak için, tıpkı bir söylemi kopyalar gibi, erkek jestüelini, mimiklerini takınıp babalananlardan da olmayalım.
Erkek(silik) taklidi ile kadın(sılık) taklidinin aynı şey olduğunu unutmayalım. Cinsiyetimizin yahut zıt cinsiyetin -iktidar arayışının birer parçası olan- taklit/kopya davranışlarından arınalım.

Anonymous said...

...50 yasindaki profesorun nefere "komutanim" demesi, kavedeki kimliksiz genclerin sivillere "polis abi" demesi, 60 yasindaki dayimin gumruk kapisindaki tiplere "memur abicim" demesi, gazetecilerin/hukukcularin subaydan direktif almasi erkeklikse

...ben de erkek degilim.

Anonymous said...

Selam döndüm sonunda:)
Öyle bir yerde çalışıyorum ki aksini her yanlarına kazımış avaz avaz bağıran insanlarla dolu çevrem.

Anonymous said...

bi zamanlar budalacada sorulmustu yanlis hatirlamiyorsam..."hepimiz ermeniyiyz ama hangimiz escinsel" diye...bu post bana onu hatirlatti....
bu girisimin biraz politik dogrucu bir görünümü var gibi geliyor bana...kafami veremiyorum analiz icin...ama böyle olmasina bile dogru bir sey de söylüyor sonucta...ileri sürülen gerekcelerinde gayet acik görüldügü üzere...ali"nin dedigi gibi, erkek egemen bi toplumda bunu bagira bagira söylemek takdir edilesidir...bunun mottosu, "hepimiz erkek degiliz" olsa, bu cümlenin tuhafligi dolayisiyla ben daha mutlu olurdum sahsen...

chelseay said...

Ne delikanli sifatindan ne de bu sifati tasimayi erdem saymaktan hoslanmiyorum.

Ben ozgur bir erkegim ve zengin bir kadinla evlenmek istiyorum. Ne yapmaliyim?

Ali said...

zenginle evlenmeyi kim istemez? ama sunu da bilmek lazim ki maddi bagimsizlik diger bagimsizliklari da etkileyen cok temel bir seydir. 20. yüzyilda kadin haklari hareketinin basarili olmasinda önemli bir faktör dünya savaslari boyunca cephe gerisinde kalip fabrikalarda calisarak maddi bagimsizlgini elde etmis kadinlardi. para ve is erkeklerin tekelinde kalsaydi oy verme hakki dahil bircok hakki elde edecek güce sahip olamazlardi.