Pages

Jul 2, 2008

Banka, Çete ve Devlet

Mahalle çeteleri ne yapar? Terőr estirir mahallede. Insanların güvenliğini tahdid eder. Sonra gelir der ki bana şu kadar para verirsen senin güvenliğini sağlayacağım. Vermezsen olacakları sen düşün artık…

Bankalar ne yapıyor? Paranı yatırmanı istiyor. Sonra bi güzel işletiyor. Paranı işletip parandan para kazanırken bir de senin ana parandan da para kesiyor? Niye? Çünkü senin paranı koruyor…

Bunun adı bankacılık mı şimdi? Ben zaten benim güvenliğimi sağlasın diye devlete vergi vermiyor muyum? Bunun suç odağı mafia türü çetelerden farkı ne? Bunun soygundan, haraçdan, hırsızlıktan farkı ne?

Sahi beni kim koruyacak beni koruyanlardan?

5 comments:

Anonymous said...

oo hocam o da birsey mi, sana bana degil butun millete hesap kesmiyor mu bizi korumasi gerekenler.

turkiye halkini polisten, turkiye halkini askerden kim koruyacak?

-saldiray

Anonymous said...

Haksızlık etmeyin fark var ya canım makbuz veriyor bankalar:)

chelseay said...

Sana yamuk yapmislar. Benim banka bana iyi faiz verdi bu yil. Baska bankalarin ATMsinden para cekince islem masrafi da almasin diye anlasma yapmislar.

Anaparandan kesinti yapan bankanin ne bankasi oldugunu merak ettim. Benim paramdan kesseler direk baska bankaya gecerim. Bu tip islerde piyasa iyidir.

zihni örer said...

O da ne!
sen istemeden iki adet kredi kartı gönderiyor adresine. Birisini kullanırım belki diye imza karşılığında teslim alıyorsunuz, diğeri karambolle veriliyorsize. Yıl sonunda kart kullanım masrafı kesildiğinde yiyorsunuz naneyi. Oysa kart masrafı yasal değil diye bir yığın haber duymuştunuz.

Sonra, kızıyorsunuz ve o bankaya ait bütün hesapları iptal etmek istiyorsunuz, size iki türlü hendek atlatıyorlar (tabi atlamayı göze alırsanız):
1-hesaplar başka ilden açıldığı için, o şubeye gideceksiniz(1000 km yol)
2- dilekçe vereceksiniz.
Soruyorsunuz, bu kartı alırken neden dilekçe istememiştiniz? diye,
Cevap yok.
Dilekçeyi bankanız şube faksından göndersek olmaz mı dediğinizde, kme-müm olur diyorlar. İyi, gönderelim o zaman, gönderiyoruz, 1 yıl olmasına rağmen iptal ile ilgili bir bilgi yok, iptal edilmemiş gibi reklam mesajları yağmaya başlıyorr. (devam edersem roman olacak)

Anonymous said...

"Banka, Çete ve Devlet" yani BCD.
Bunlarin en basina birde A eklerseniz ABCD olurki takim tamam olur.

A nedir?
Onuda siz tahmin edin.