Pages

Apr 4, 2007

Bir siir ve sabahin korunde dusundurdukleri

Seni Sevdim

Seni sevdim,
Seni birdenbire degil usul usul sevdim.
'Uyandim bir sabah' gibi degil,
Öyle degil nasil yürür özsu dal uçlarina
Ve gün isigi sislerden düssel ovalara...
Seni sevdim...
Artik tek mümkünüm sensin.
Gülten Akin

Ilk okudugumda off be dizeye bak dedim. "Tek mumkunum sensin?" bile demiyor "ARTIK tek mumkunum sensin" diyor. Iste dedim Anadolu insaninin aska bakisi boylece farklilasiyor digerlerinden. Biz iste boyle severiz dedim. Biz severken mumkunlestiriyoruz (her ne demekse bu!). Biz butun varligimizla seviyoruz; varolusumuzla…

Sonra dur ya, biz seviyor muyuz ki ? Biz kimi seviyoruz? Sevdigimizi sandigimizi mi seviyoruz yoksa MUMKUNLESTIRDIGIMIZI mi seviyoruz?Mumkunlestirdigimizin ne kadari sevdigimizi sandigimiz insanin kendisini olusturuyor ne kadari ona atifta bulundugumuz bir seri sifatin (adjectives), ki bunlarin bir cogunu da ya masallardan ya da arabesk sarkilardan duymusuzdur) toplamini olusturuyor?

Biz butun umutlarin bittigi yerde aska mi tutunuyoruz yoksa ? Tek umudum sensin diyoruz; Tek mumkunum sensin, tek siginagim, tek tessellim, tek dayanagim, tek cikis yolum, tek sebebim. Dikkat edin karsidakinin haberi bile yok daha. Bunun icin sevdigimizi ilan ettigimiz (cunku savas ilan eder gibi ask ilan ediyoruz) andan itibaren sevdigimizi ilan ettigimiz kisinin butun yasam alanlarinda sikiyonetim uyguluyoruz. Garibim karsidaki de neye ugradigini sasiriyor. O da sevsin mi sevmesin mi, kaderim mi desin kismetim mi sorgularini yasarken birdenbire bedenini gozaltina alip diger butun bilissel ve duygusal yetilerinde sokaga cikma yasagi koymaktan baslayarak rastgele kimlik kontrollerine kadar herseyi yururluge sokuyoruz; kimlik kontrollori soyle gelisiyor: soyle bakayim sen namuslu musun? Namuslu ve namussuz kimliklerini gorelim. Bunun icin genis capli guvenlik sorusturmalari bu iste uzmanlasmis kocakarilarin dedikodu kaynaklarina dayanarak yapilir. Kizlik zari belgeleri sonra asil isgal basladiktan sonra yatak carsaflarina yazili olarak kapida bekleyen kan duskunu birine gosterilecektir.

Birseyin altini cizmek gerekiyor burada; ben birden bire bir ustteki paragrafin son satirini yazana kadar hep erkegin kadini sevisini varsayarak yazdigimi farkettim. Niye acaba? Ben erkegim ondan mi? Yok yok baska bir sebebi olmali: Cunku kadin sevmez-sevemez; o ancak biri ya da birileri tarafindan sevilir. Seven de aldatir. Sevilenin boyle bir hakki yoktur. Sevilen aldatirsa cezasi olumdur.

Sonra da ne kadar cani bir milletiz derler bize. Yahu batililarin bir bok anladigi yok. Onlar sadece yuzeysel bakiyorlar ve evrensel insan haklarinin penceresinden bakiyorlar. Bu pencereler bizim eve uymuyor abi. Biz bacak arasindan ve yuregimizin en patolojik penceresinden bakiyoruz dunyaya. Yahu anlamiyor musunuz ben birine tek mumkunum sensin diyorum yahu. Tek mumkunum beni rededince baska mumkunum var mi onu oldurmekten baska? Cok seviyordum oldurdum hakim bey itirafi boylesi ciddi ve kulturel bir olaydir. Zaten oldurmeseydim. Tecavuz edecektim. Dar pantlon giymisti beni tahrik etti hakim bey deyip pacayi siyiracaktim. Sonra da tecavuz edilmis diye ailesi oldurecekti. Ailesi oldurmese kotu yola dusecekti. Sonra da pezevengi oldurecekti…

Biz boyle seviyoruz iste. Iste bizim digerlerinden farkimiz. Var mi lan bizim askimiza yan bakan? Var mi lan bizimle sevmenin derinliklerinde yarisacak olan. Kimse bizim kadar sevemez. Kimse bizim kadar patolojik sevemez.

Offfff bu guzelim bahar sabahina hele bi bak ! Bir de su gunahsiz(!) siirin dusundurduklerine…Ha bir de Orhan abi (Orha Veli) sen kusura bakma...

1 comment:

Anonymous said...

Iyi problemize edilmis sorular bunlar. Kolayciliga kacmadan, sorgulanmali bence. Hersey sorgulanmali...